Nyt om postkasser

14.11.2011

Flere grundejere har i den seneste tid oplevet at få rykkerbreve fra Post Danmark med opfordring til at huske at opstille nye postkasser.

Se endelig bort fra brevene. Det står ved magt, at vores huse er etageejendomme.

Post Danmark har skrevet til os, at vi har fået brevene ved en fejl. De havde ikke fået slettet adresserne fra deres ny postkasse-database.

 

22.06.2011

Bestyrelsen har haft kontakt til Post Danmark vedrørende påbudet om postkasser ved skel. Efter en besigtigelse af forholdende har Post Danmark valgt at trække deres påbud tilbage, og vi skal således alligevel ikke have nye postkasser.

Se brevet fra Post danmark i sin fulde længe nedenfor.

____________________________________________________________________________________________

Kære Klaus Pedersen

Tak for din henvendelse om opsætning af brevkasser i Grundejerforeningen Kløverbladet, jeg beklager det sene svar.

Post Danmark har besigtiget området, der omfatter følgende veje:

- Kløverbladsgade 1-55, 2500 Valby
- Gerdasgade 1-12, 2500 Valby
- Karensgade 1-7, 2500 Valby

Ved besigtigelsen og senere opslag via OIS i BBR-registreringerne, har vi i Post Danmark konstateret, at vi desværre har haft en fejl i vores registreringer af adresserne. Post Danmark har fejlagtigt haft registreret adresserne som villaer og ikke som etageejendomme, som er den korrekte kategori.

Alle adresserne er som følge af ovenstående omfattet af §8, stk. 2 i Postloven, LOV nr. 1536 af 21/12/2010, her står:

- Brevkasseanlæg skal opstilles i eller ved etageejendomme med flere afleveringssteder (husstande, erhverv m.v.) Det påhviler ejeren at opstille brevkasseanlæg og give postvirksomheder adgang til anlægget.

Det er Post Danmarks opfattelse, at afleveringsforholdene lever op til disse krav, og kræver ikke, at der skal foretages ændringer ved disse.

Ved de ejendomme hvor flere husstande deles om et fælles brevindkast i hoveddøren, skal I være opmærksomme på, at hvis der fremover er én af beboerne, der ikke er enig i at benytte det fælles brevindkast, skal der opsættes brevkasseanlæg.

Vores rådgivning og afgørelse er juridisk baseret på Postloven, LOV nr. 1536 af 21/12/2010 og Bekendtgørelse om postvirksomhed og postbefordring, nr. 1313 af 14. december 2004, og vi varetager opgaven på vegne af trafikstyrelsen.

Distributionschefen i postområdet vil modtage en kopi af dette brev.

Loven i sin fulde ordlyd findes på www.nypost.postdanmark.dk

Afslutningsvis beklager jeg, at vi i Post Danmark har haft fejl i vores registreringer, og at alle beboerne som følge heraf har fået et brev om at flytte deres brevkasse inden 1.1.2010.

Med venlig hilsen

Helle Karlsen
Udviklingskonsulent
-----------------------
Post Danmark A/S
Privatkunder
Tietgensgade 37, 1.
1566 København V
Tlf.: 80 20 70 30
Web: www.postdanmark.dk